
В нашому місті зареєстровано аж шість комунальних підприємств: чотири – в системі ЖКГ і два – в сфері медичних послуг
Як це не дивно, але сесія міської ради (принаймні, на моїй пам’яті) ніколи не розглядала їхні фінансові звіти. Більше того, постійна депутатська комісія з питань фінансів і бюджету – до складу якої я входжу – ніколи не аналізувала фінансовий стан міських КП. І це при тому, що в ці організації, так чи інакше, вкладаються чималі кошти!
Тому я вирішив самотужки отримати фінансові звіти і проаналізувати їх. Слід зауважити, що завдання, яке я поставив перед собою, виявилося не з легких! З шести комунальних підприємств на моє депутатське звернення відреагували лише чотири. Ще по двох я отримав офіційну відповідь, що: одне – вже не звітується, а друге – ще не звітується. Але, навіть того, що я отримав – було достатньо, аби переконатися: будь-яке комунальне підприємство в Козятині, яке працює за принципом госпрозрахунку – апріорі приречене на банкрутство! І підтверджується це фактами, які випливають з наданої інформації.
Факт перший полягає в тому, що головні міські КП працюють не маючи річного фінансового плану! Тобто, підприємства, від яких безпосередньо залежить життя міста і городян, в які з бюджету «вливаються» десятки мільйонів гривень, працюють «в сліпу». Ніхто навіть не планує: які будуть власні надходження, не передбачається, аби видатки були менші ніж надходження (тобто, аби був прибуток), не балансується рівень рентабельності і т.п. Якщо перекласти все це на звичну мову пересічної людини, це означає, що родина не дбаючи про те, скільки грошей заробить на місяць, витрачає на свої «хотєлки» набагато більше заробленого. Ну, а надалі схема відома: спочатку – банківський кредит, потім – кредит на кредит, а потім – ломбард… І в самому кінці цього «шляху» – родинний фінансовий крах. Але не слід засуджувати всі родини, які опиняються у зазначених обставинах, оскільки бувають обставини непереборного характеру (важка хвороба або щось подібне). А от що стосується госпрозрахункових організацій, то такі посилання є неприпустимими, бо тут ситуацію контролює не Господь Бог, а місцеві чиновники. І саме за такий контроль – ці чиновники отримують заробітну плату. До речі – з місцевого бюджету.
І другий безперечний факт полягає в тому, що аналіз і контроль з боку профільних управлінь відсутній. Бо як би були наявні аналіз і контроль, то у КП « Чисте місто» не наростали б борги по заробітній платі до суми 154 тисячі гривень і ще на майже 60 тисяч гривень по «іншим поточним зобов’язанням». Як би управління ЖКГ хоч якось контролювало ситуацію, то собівартість виконаних робіт по цьому самому КП не зросла б за рік майже на третину! А «чистий» збиток не «затягнув» би аж на 732,4 тисячі гривень. І це у підприємства, в яке останнім часом вкладено майже 18 мільйонів гривень бюджетних ресурсів у вигляді майна, техніки і «живих» грошей!
Справи у КП «Відродження» виглядають не краще. Собівартість робіт зросла на 5,5%, адміністративні витрати на 26,3%, а загальні збитки виросли на 68,5%. Загальний фінансовий результат діяльності «Відродження» – це збиток у майже 4,5 млн. грн.! І що у перспективі? А у перспективі все те саме. Що стосується «Чистого міста», то після відкриття багатомільйонного сміттєсортувального комплексу на полігоні ТПВ, збитки тільки зростуть. Оскільки додаткові видатки неминучі, а план щодо збуту отриманої продукції відсутні (принаймні, про них нічого не відомо). КП «Відродження», яке міська влада «засудила на смерть», повинне змінити нова компанія, яку очолює той самий керівник. І якої, так само, відсутній фінансовий план. З іншої сторони: звідки взятися цим фінпланам, якщо їхню форму виконком затвердив лише тиждень тому назад? Звідси наступне запитання: «Невже керівникам відповідних управлінь знадобилось аж чотири(!) роки аби «придумати» «елементарний документ»? Враховуючи такі темпи, міські комунальні підприємства, які ще, буцім-то, «дихають», очікує звичний для Козятина шлях: на початку – збитки, далі – бюджетні дотації і нарешті – банкрутство.
Чи можливо ще щось встигнути зробити? В першу чергу депутати міської ради повинні, нарешті, згадати про надані їм Законом України контрольні функції. А згадавши, нарешті заслухати звіти «Великої Комунальної Трійки» в складі: О. Квасневського (керівник КП «Чисте місто»), О. Шевчука (керівник КП «Відродження» і КП «Управляюча компанія» одночасно) і, головне, заступника міського голови – начальника управління ЖКГ Є. Малащука.
Принаймні я, як депутат, наполягатиму на включенні цього питання в порядок денний однієї з найближчих сесій Козятинської міської ради. Дуже сподіваюсь, що керівництво ради і більшість депутатського корпусу це підтримають. Ну, а якщо такий звіт не буде підтриманий, то це буде означати, що систематичне банкрутство комунальних підприємств заплановано на самому високому рівні.
Сергій МАТВІЮК, депутат Козятинської міської ради
Leave a Reply